پست ثابت

تمام اشعار و مطالب این وبلاگ در دفتر حقوقی آثار مولفین به ثبت رسیده است
و استفاده از آنها بدون کسب اجازه کتبی از شاعر و نویسنده اثر غیر مجاز می باشد.


دسترسی آسان به موضوعات وب


ترانه های من

ترانه های اجرا شده

غزل های من


FaridEternal@yahoo.com

گفتم برو ، ولی نرو / فرید آزاد

ساعت قبل دیدنت پر از سوال می شوم
دقیقه ی رسیدنت یکدفعه لال می شوم

تمام روزها چنین خیال در خیـــــــــــــال شد
تا تو سلام میکنی ،من بی خیال می شوم

تکلیف من با زندگی روشن نمی شود برو
روی سیاه ندیده ای ببین ذغال می شوم

من از میان خاطرم تو را سـوا نمی کنم
با سر رسوا و دلم سر جدال می شوم

گفتم برو ولی نرو، نــرو نرو نـــرو نــــــرو
تو میروی و اینچنین بی پرو بال می شوم

غزل : گفتم برو ،ولی نرو

شاعر: فرید آزاد


انجمن مجازی ترانه سراها

انجمن مجازی ترانه سراها به عنوان تنها سایت تخصصی ترانه در ایران، از تاریخ 89/02/15 آغاز به کار کرده است. هدف ما حمایت از ترانه سرایان جوان و شناساندن هنر ترانه به عنوان شاخه ای مستقل از شعر و برائت از نام ناروای "شعر محاوره" است.

ما تلاش می کنیم تا به عنوان تنها سنگر حمایت از ترانه در ایران، با مافیای ترانه، ترانه دزدی، ابتذال فراگیر و آسیبهایی از این دست مقابله کرده و بتوانیم تریبونی هر چند ساده برای ترانه سرایان فارسی زبان باشیم. امیدواریم با مساعدت تمامی سرایندگان متعهد این مرز و بوم بتوانیم نماینده ای پاک و صادق از جامعه ترانه سرایان ایران باشیم.


لینک انجمن
عضویت در انجمن


تعطیل

فعلا تعطیل...

خدا حافظ نگو ، من از سکوت خونه می ترسم...

می نویسم تا یاد بگیرم (غزل گونه)

از غمت باز شدم تبعیدی کنج اتـــــاق

هرکه این حال مرا دید سرش خورده به طاق


یاد آن روز میفتم که تو را دیدم و بعد

هرچه کردم نشدش، قورت دهم آب بزاق


بعد از آن روز غمی دارمُ از جنس جنون

میشوی روزی دچارش، شاید از درد فراق


روز ها گشت شبی ، شب به سحر گشت دچار

من که گرما ز تو خواهم نه از این کوره اجاق


گر چه بود انشای عشقت پر ز املای غلط

هرچه کردم نشد این بار کنم باز ارفاق

فرید ابدی


لینک این شعر در سایت ادبی شعر تک

غزل  نامه (فرید ابدی)

فرید ابدی

نامه

---------------------------------------

او رفت و برای من, چه محجوب نوشت

از رنج عذاب و صبـــــر ایـــــوب نوشت


آن یـاور مــــؤمنم به مـن, لطف نمـود

تکلیــف گنــاه کــرده, مطلوب نوشت


گر در رهِ او ز مــــــن خطایی سر زد

یارم ز گذشته ها بسی خوب نوشت


او رفت و خـــــــدای ما نگهدارش باد

بنگر که سلام خود به اسلــوب نوشت


اینک ابدی به کـــــــــــــــوی دلدار روم

من بنده ی آن شهم,که محبوب نوشت

چه آمدن و چه رفتنی (ویرایش شده) آخرین تقدیمی

فرید ابدی

غزل

 آخرین تقدیمی

عشق او این خانه را یکباره ویران کرد و رفت

قلب تنها را زکارش زار و حیران کرد و رفت


این دلم مشتاق رویش شد به هنگام ورود

وقت رفتن اشتیاقش را چه نسیان کرد و رفت


فاش می گویم که آن دلدار زیبا روی من

راز خود در پرده ی احساس عنوان کرد و رفت


بر دل خاموش من بر پا نموده انقلاب

پس چرا اینگونه آسان ترک یاران کرد و رفت


این غزل بود آخرین تقدیم من در هجر او

یاد خود در گوشه ی این خانه پنهان کرد و رفت


با تشکر از محمد رسول باوند پور

فرید ابدی

سودا(فرید ابدی)


فرید ابدی

غزل

سودا


تا تو بودی,آسمان اینگـــــــــــــونه نازیبا نبود

در زمیـن هیچ عاشقی مانند من شیدا نبود


بی تو امّا قلب من همشـکل آیینه شکست

از دلم عیبی نگیـــــــــرید آن زمــان بینا نبود


آه را حک کرده ام با رفتنت بر زندگــــــــــــی

تا بدانـــــــــــــی انتظارت کار ناپیدا نبــــــــود


جام من لبریــــــز می کردی تو هنگـام ورود
وقت رفتن هیچ مستی مثل من تنها نبود

با غزل خواست دلم تا اوج غم ها پرکشد

حیف که آن تنها ترین لایق به این سودا نبود
فرید ابدی